Som företagare är det viktigt för dig att bli sedd för att kunna nå ut till både nya och redan befintliga kunder. Profilreklam är därmed ett modernt, smidigt och relativt billigt sätt att marknadsföra ditt företag på.
Svenska dagbladet uppmärksammade in en artikel en vanlig missuppfattning av marknadsföring. Marknadsföring handlar nämligen till stor del om analyser och att därmed öka förståelsen för vad kunderna är intresserade av.
Olika typer av marknadsföringsmetoder
Det finns en mängd olika plattformar som du kan marknadsföra ditt företag på. Här kan du se några exempel.
- Sociala medier. Eftersom majoriteten av folket använder sociala medier är detta därmed ett alternativ som snabbt når ut till många människor.
- E-post. E-post kan du således skicka ut till speciellt utvalda personer, som närmare bestämt har intresse för det företaget har att erbjuda.
- Profilprodukter. Detta är alltså små gåvor eller kläder med företagets logo på. Under sommaren kan till exempel solglasögon vara en bra marknadsföringsprodukt. Axon Profil har utmärkta företagsprodukter med tryck.
- Anordna en tävling: Det är alltid lika populärt att delta i tävlingar. På detta sett får du snabbt synlighet på ditt företag. Det kan vara fråga om en tävling på sociala medier. Eller så kan du locka in kunder till ditt företag, om du har tävlingen i din butik.